Nov kolos u automobilskoj industriji: FCA-PSA proizvodit će gotovo 9 milijuna vozila godišnje

Autor:

31.10.2019.

Logos of Peugeot and Fiat are seen in this illustration picture taken October 30, 2019. REUTERS/Regis Duvignau/Illustration
Regis Duvignau / REUTERS

Ilustracija: logo Peugeota i Fiata

Automobilski konzorciji FCA (Fiat-Chrysler) i PSA (Peugeot) objavili su jutros zajedničku objavu o fuziji tih proizvođača kojim se stvara nov svjetski kolos, FCA-PSA, sa 8,7 milijuna automobila proizvedenih godišnje četvrti na svijetu, nakon General Motorsa, Volkswagena, te trojstva Renault-Nissan-Mitsubishi.

Uposlenih će biti ukupno više od 400.000 na četiri kontinenta (bez Oceanije), a promet bi morao biti veći 200 milijardi eura godišnje.

Predsjednik FCA-PSA bit će John Elkann (43), unuk Giannija Agnellija i najjači pojedinačni dioničar FCA, a izvršni upravitelj (CEO) Carlos Tavares (61), prethodno na istoj dužnosti u Renaultu, pa u PSA. Mandat mu je pet godina.

Fuzija je na paritetnoj bazi. Upravni odbor imat će 11 članova, od kojih pet imenuje FCA (uključujući i predsjednika), još pet FSA, a jedanaesti član je CEO.

Prije dovršetka fuzije FCA isplaćuje svojim dioničarima izvanrednu dividendu od 5,5 milijardi eura.

FCA je više mjeseci pregovarao o fuziji s Renaultovom grupom, ali tome se protivila Francuska, koja je važan dioničar u Renaultu. Fuzija sa Peugeotovom grupom dogovorena je daleko od očiju javnosti, tako da je prvi o njoj načuo Wall Street Journal tek jučer, pošto su FCA i PSA obavijestile američku, odnosno francusku vladu (talijanska nije ni obaviještena). Obje grupe su, naime, privatne, i jedna i druga potekle iz obiteljskog biznisa Agnellijevih (Fiat) odnosno Peugeotovih. FCA već dvije godine ište strateškog partnera, budući da je Sergio Marchionne, pokojni CEO koji je formirao FCA, smatrao da da budućnost imaju samo grupe koje proizvode više od šest milijuna vozila godišnje.

Ključan izazov su, naime, nove tehnologije u automobilskoj industriji, počev od električnog pogona. Samo snažna sinergija financijskih sredstava i projektantskih kapaciteta može odoljeti izazovima tržišta XXI stoljeća, tvrde stručnjaci u FCA.

FCA

- MARKE (10): Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Ram, Maserati

- TVORNICE: 102

- UPOSLENIH: 199.000

- PROMET: 110 milijardi eura 2018

- PRODANIH VOZILA: 4,8 milijuna 2018

PSA

- MARKE (5). Peugeot, Citroën, Ds Automobiles, Opel, Vauxhall

- TVORNICE: 45

- UPOSLENIH: 211.000 (68.000 u Francuskoj)

- PROMET: 74 milijardi eura 2018 (porast od 18,9 posto spram 2017)

- PRODANIH VOZILA: 3,9 milijuna 2018