Lista zabranjenih plastičnih proizvoda raste zahvaljujući novoj odredbi Europskog parlamenta

Autor:

  • Stéphanie Senet/ EURACTIV.com

15.10.2018.

Pula, 060212.
Na odlagalistu otpada Kastjun kraj Pule odbacene plasticne vrecice nosene vjetrom na kratko se zaustavljaju na ogradi a potom
Srecko Niketić / CROPIX

'Groblje' plastičnih vrečica u Puli

Odbor za zaštitu okoliša Europskog parlamenta prošloga je tjedna odlučio proširiti listu zabranjenih plastičnih proizvoda.

Plastične posude za dostavljanu hranu, boce za piće te opušci od cigareta, pridružit će se tako već elaboriranom popisu nepoželjnih plastičnih artikala,  javlja, Journal de l'environnement, medijski partner francuske podružnice Euractiva.

I dok se na listi 'nepoželjnih' već nalazi čak devet vrsta plastičnih proizvoda koje je Europska komisija planirala zabraniti do 2021. godine, Odbor za zaštitu okoliša, javnog zdravstva i sigurnosti hrane Europskog parlamenta prošloga je tjedna odlučio proširiti listu zabranjenih artikala. Među proizvodima koji će uskoro postati nepoželjni našla se i plastična vrećica, zato što sadrži OXO biorazgradivu plastiku.

Frédérique Ries (ALDE), belgijski zastupnik u Europskom parlamentu je u svome izvješću istaknuo potrebu da se do 2025. godine drastično reducira upotreba plastičnih ambalaža, osobito prilikom pakiranja hamburgera, sendviča, voća, povrća, deserta i sladoleda. Također, građani Europske unije će do 2025. godine morati odvajati plastične boce kako bi se 90 posto njih recikliralo.

Opušci od cigareta

Francusko zakonodavstvo je već predvidjelo mjere za reduciranje ekoloških posljedica od neodgovornog bacanja opuška od cigareta. Naime, francuski Odbor za zaštitu okoliša pozvao je proizvođače cigareta da reduciranju proizvodnju plastičnog filtera za 50 posto do 2025. godine, tj. za 80 posto do 2030. godine.

Očekivano, ova ekološka mjera nije oduševila duhansku industriju.

Predstavnici Philipa Morrisa, British American Tobacco te Japan Tobacco Internationala, kao i različita udruženja proizvođača duhanskih proizvoda, jednoglasno smatraju da se radi o previše ambicioznoj mjeri koja će se negativno odraziti na njihovo poslovanje. Umjesto toga, sugeriraju, trebalo bi se više investirati u kampanje dizanja svijesti o društvenoj odgovornosti bacanja opušaka od cigareta.

Inačica na drugom jeziku / Alternate language version