Modna industrija je napokon spremna prilagoditi svoje poslovanje cirkularnoj ekonomiji

Autor:

  • Sarah George/ EURACTIV.com

12.10.2018.

, Image: 136631308, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Ilustracija, dućan H&M-a

Neprofitna organizacija Zaklada H&M u svom je godišnjem izvješću upozorila na obujam štete u društvu i okolišu koju je uzrokovala modna industrija, naglasivši pritom da su spremni radikalno promijeniti svoj poslovni model i prilagoditi ga cirkularnoj ekonomiji, javlja Euractivov partner edie.net.

Zakladu je osnovao poznati švedski lanac odjeće H&M, a njezin glavni cilj je prilagoditi poslovni model te modne kuće Globalnim ciljevima održivog razvoja koje je predstavio UN. Unatoč tome što se i sama modna kuća nedavno susrela s optužbama da svoje radnike ne plaća redovito, voditelj zaklade Erik Bang je naglasio da je modna industrija napokon spremna suočiti se s ozbiljnosti problema zaštite okoliša.

- Industrija je napokon shvatila da bi što prije trebala usvojiti nove tehnologije i nova rješenja za očuvanje okoliša, i da ta promjena neće nužno negativno utjecati na njihov poslovni uspjeh – objasnio je Bang u razgovoru za edie.

- Unatoč tome što još uvijek pokušavamo nadoknaditi izgubljeno, smatram da modna industrija ima potencijal postati glavnim zaštitnikom društva i okoliša – rekao je, dodavši da bi kao neprofitna organizacija mogli stvoriti poticaje koji bi poslovnim subjektima ublažili rizik.

Recikliranje je 'in'

Zaklada H&M prvenstveno je fokusirana na poticanje društvene jednakosti te investiranje u održivi razvoj u samom sektoru modne industrije. Naime, zaklada je prošle godine sponzorirala otvaranje prvog hidrotermalnog postrojenja za recikliranje odjeće na svijetu. Projekt naziva 'Odjeća za odjeću' upravo je predstavljen u Hong Kongu, a predviđa nove tehnologije za recikliranje tekstila.

Dok su tvrtke poput VF Corporations i Ikea-e već počeli prilagođavati svoje poslovanje ekološkoj održivosti, Bang vjeruje da će recikliranje biti okosnica cirkularne ekonomije u modnoj industriji.

- Svjesni smo činjenice da nitko neće promijeniti svoje poslovanje ako im to nije komercijalno isplativo, stoga je nužno komercijalizirati upotrebu prirodnih materijala – naglasio je Bang.

Prema podacima istraživanja World Wear Project-a, prosječno kućanstvo generira čak 35 kilograma tekstilnog otpada godišnje, od čega čak 85 posto završi na odlagalištu otpada. Zaklada Ellen MacArthur procjenjuje da modna industrija godišnje izgubi više od 100 milijardi dolara, i to samo od odjeće koja je poslana na odlagalište otpada.

- Ono što smo do jučer smatrali otpadom, od sutra bismo mogli smatrati resursom – izjavio je Bang.

Ključ mijenjanja poslovanja modnih kuća zapravo je u potrošačima, tvrdi Bang. Upravo bi oni morali početi recikliranje doživljavati kao jedinu opciju za onu odjeću koju više ne namjeravaju nositi.

Zaklada H&M je ovaj pristup započela na vlastitu inicijativu tako da je u svojim poslovnicama kupcima ponudila zbirna mjesta za sakupljanje stare odjeće.

- Dužni smo prilagoditi naše poslovanje modnoj industriji koja je sama po sebi vizualna i taktilna – zaključio je.

 

Inačica na drugom jeziku / Alternate language version