Kohezijska politika: Europska komisija ulaže u ekološki prihvatljiv prijevoz u Hrvatskoj

Autor:

  • Euractiv.hr

12.12.2019.

Zagreb, 250214.
Glavni kolodvor, Trg kralja Tomislava.
Prosvjed solidarnosti podrzali su djelatnici Hrvatskih zeljeznica time sto su zaustavili vlakove od 12 do 14 sati. Prosvjed je poceo konferencijom za novinare u blizini perona.
Na fotografiji: cistac prolazi pokraj vlaka na peronu.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Kristo / CROPIX

Na slici: Glavni željenznički kolodvor u Zagrebu

U četvrtak je Europska komisija odobrila ulaganje u iznosu od više od 311 milijuna eura iz fonda za kojeziju za nadogradnju dionice Hrvatski Leskovac – Karlovac dužine 44 kilometara hrvatske željeznice na koridoru Zagreb-Rijeka, piše u izvješću Komisije.

Dionica je visoko naseljeno područje i jedan od glavnih hrvatskih logističkih centara. Ovim projektom će se ograničiti utjecaj na okoliš tako da se pridonosi prelasku s ceste na željeznicu, kako za teretni tako i za putnički promet, smanjuje se vrijeme putovanja i povećava sigurnost.

- Stvaranjem i poboljšanjem održivih i ekoloških prihvatljivih načina prijevoza ključni je dio naših napora u borbi protiv klimatskih promjena – koje smo još više potaknuli našim Europskim zelenim sporazumom koji je predstavljen jučer – rekla je oovjerenica za koheziju i reforme Elisa Ferreira dodavši da upravo taj cilj reflektira ulaganje iz Kohezijskog fonda u jednu od glavnih željezničkih putova u Hrvatskoj.

- Nadalje, to će ne samo smanjiti utjecaj prometa na okoliš, već i povećati sigurnost i stvoriti pozitivne ekonomske prinose – dodala je.

Ovaj projekt, koji bi trebao biti operativan krajem listopada 2023., dio je ogranka Rijeka-Zagreb-Budimpešta transeuropske prometne mreže (TEN-T) mediteranskog koridora i Europskog željezničkog teretnog koridora 6 koji pokriva sredozemnu regiju.