Postignut dogovor o prilagodbi koridora Sjeverno more - Sredozemlje u slučaju 'tvrdog' Brexita

Autor:

  • Tea Trubić

11.02.2019.

Signage directing lorries onto Dublin bound ferries is seen at the port of Holyhead on the island of Anglesey, Britain, January 28, 2019. REUTERS/Phil Noble
Phil Noble / REUTERS

Trajektna luka u Dublinu

U petak su Europski parlament i Europsko vijeće postigli privremeni dogovor o prijedlogu Europske komisije o prilagodbi koridora Sjeverno more – Sredozemlje u slučaju 'tvrdog' Brexita.

Riječ je o koridoru koji se prostire od škotske prijestolnice Edinburgh na sjeveru do francuske luke Mariseille na jugu, a predstavlja jedan od devet koridora transeuropske prometne mreže.

Europske institucije su postigle privremeni dogovor i o ulaganju u prilagodbu prometne infrastrukture za potrebe sigurnosnih provjera i granične kontrole.

Zbog izlaska Ujedinjene Kraljevine iz Europske unije, u osnovnu će se prometnu mrežu posebnom Uredbom dodati nove pomorske veze između irskih osnovnih luka Dublin, Cork i Shannon Foynes, te drugih europskih luka poput onih u Francuskoj (Le Havre, Calais i Dunkerque), Belgiji (Zeebrugge, Antwerpen i Gent) te Nizozemskoj (Terneuzen, Rotterdam i Amsterdam).

Također, prometna će se infrastruktura prilagoditi potrebama sigurnosnih provjera i granične kontrole, a Uredbom EU će se Instrumentu za povezivanje Europe dodati financijski prioritet kojeg će Europska komisija uzeti u obzir tijekom predlaganja sljedećeg programa rada CEF-a.

Europska komisija se još uvijek sprema procijeniti posljedice koje će Brexit imati na prometnu infrastrukturu Unije.

Inačica na drugom jeziku / Alternate language version