S Orbanom na more! S kolodvora u Budimpešti krenuo je brzi vlak za Split u jednom smjeru, a za Pirej u drugom

Da je Budimpešta osigurala svoj put željeznicom do mora, kako u trgovinskog tako u putničkom smislu dokazuju dvije inicijative.
Kineski premijer Li Keqiang u pratni mađarskog premijera Viktora Orbana
 Rolex Dela Pena / REUTERS

Od petka (14.lipanj) u promet je krenula direktna ljetna veza iz Budimpešte prema Jadranskom moru. Brzi vlak SEA <– YOU MAV kretat će kasno u večernjim satima s Glavnog kolodvora Keleti u Budimpešti i stizati u ranojutarnjim satima u Split.

U svrhu bržeg prijevoza kineske robe u zemlje Europe, koja će stizati grčku luku Pirej, potpisan je i ugovor za nadogradnju i planiranje mađarske dionice željezničke pruge Budimpešta-Beograd.

Ugovor je vrijedan 2,1 milijardu dolara, prema priopćenju holding grupe Opus Global, koju kontrolira Lorinc Meszaros, suradnik i bliski prijatelj iz djetinjstva mađarskog premijera Viktora Orbana.

Izgradnja 150-kilometarskog mađarskog dijela željezničke veze dodijeljen je konzorciju CRE čija je polovica u vlasništvu tvrtke RM International Zrt, dijelu Opus Grupe.

To znači da bi tvrtka u vlasništvu Meszarosa mogla zaraditi oko 295 milijardi forinti (1 milijardu dolara) od projekta tijekom planiranog petogodišnjeg razdoblja izgradnje, prema podacima s Reutersa.

Drugi dio konzorcija čine kineske željezničke tvrtke: inženjerska tvrtka Tiejiuju Engineering and Construction Ltd i elektrifikacijska grupa China Railway Electrification Engineering Group (Hungary) Ltd.

Projekt je dio kineske inicijative Jedan pojas, jedan put kojom se želi otvoriti nove vanjskotrgovinske veze za kineske tvrtke. Linija bi trebala bržim putem prenositi kineske proizvode u sve dijelove Europe.

Kineska Eximbank omogućila je mađarskoj vladi kredit u još nedefiniranom iznosu kojim će se financirati izgradnja.

Mihály Varga, ministar financija, izjavio je prošlog tjedna u priopćenju kako mađarska država financira 85 posto ulaganja pomoću kineskog kredita, dok će preostalih 15 posto biti iz vlastitih sredstava. Datum završetka projekta je 2023. godina.

Nadogradnja željezničke pruge Budimpešta-Beograd bit će jedna od najvažnijih infrastrukturnih investicija u središnjoj i istočnoj Europi s kineskim financijskim i tehničkim doprinosima.

Željeznička veza će smanjiti vrijeme putovanja između Budimpešte i Beograda s osam na tri i po sata.

Istovremeno, podsjetimo se upozorenja koje je stiglo iz Europske unije povodom sporazuma Srbije i Kine o izgradnji brze pruge na liniji Beograd-Budimpešta, koji je Srbija potpisala s kineskom stranom tijekom summita 'Kina plus 16' u Budimpešti 2017. godine.

Europska komisija i Europska služba za vanjske poslove rekle su da podržavaju zemlje članice koje imaju bilateralnu investicijsku suradnju s Kinom, ali napomenule su da se te aktivnosti moraju provoditi u skladu s odnosima Europske unije i Kine. Prema neslužbenim diplomatskim izvorima, Mađarska i Grčka su već bile upozorene da zbog samostalnih poslova s Kinom mogu postati svojevrsni 'kineski trojanski konji' u EU, izvijestio je tada Blic.Rs.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 17:10