Zbog loše suradnje Njemačka je blokirala 'Dieselgate' istragu u Francuskoj

Autor:

  • Euractiv.com

23.08.2018.

, Image: 95187219, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Ilustracija

Njemačko-francuska suradnja u istrazi kontroverznog skandala u Volkswagenu, popularno zvanog 'Dieselgate', nije bila uspješna.

Tri francuska suca koja su bili uključeni u istragu, u otvorenom su se pismu žalili na nedostatak angažmana njemačkog pravosuđa tijekom analize slučaja.

- Nekoliko smo puta službeno zamolili njemačkog tužitelja da nam dostavi potrebne dokumente i podatke, no to smo očito činili uzalud – navedeno je u javno-dostupnom otvorenom pismu žalbe.

Francuzi su izrazili sumnju da njemačka strana nastoji zataškati nove informacije vezane uz skandal, kako bi spriječila gospodarsku katastrofu nacionalnih razmjera. 

- Berlin želi zadržati potpunu kontrolu nad istragom slučaja, kako bi mogao kontrolirati informacije koje postaju dostupne javnosti, a tako i zaštititi svoj nacionalni interes – izjavio je za Euractiv francuski aktivist Emmanuel Ludot.

Podsjetimo, u rujnu 2015. godine američka Agencija za zaštitu okoliša u javnost je plasirala informaciju da je Volkswagen zloupotrebljavao motore u proizvodnji svojih modela automobila, kako bi s predumišljajem varao na testovima za emisiju ispušnih plinova. Skandal je potresao cijeli svijet, oštetio je 11 milijuna vozila i njihovih korisnika, a zbog njega je uprava tvrtke morala javno priznati svoju odgovornost i platiti kaznu od 1 milijardi eura.

Njemačko pravosuđe, koje je trenutno angažirano na istrazi skandala, sumnja na to da je uprava Volkswagena znala za te informacije, ali da ih je krila od javnosti i investitora kako bi zaštitila svoj profit. Ukoliko se ispostavi da je zataškavanja bilo, njemački bi proizvođač automobila trebao platiti dodatnu kaznu od 23,5 milijardi eura.

U razgovoru za njemački časopis Der Spiegel, Hubert Diess je kao trenutni izvršni direktor Volkswagena jasno dao do znanja da nije bio upoznat s detaljima skandala te da je sve investitore pravovremeno upozorio kada su mu informacije bile dostavljene.

Ovaj članak je prerađena i sažeta verzija vijesti objavljene na portalu Euractiv.com.