Bloomberg se kvalificirao za debatu u Las Vegasu: je li medijski mogul tajni favorit Demokratske stranke?

Autor:

  • Tea Trubić Macan

18.02.2020.

(FILES) In this file photo taken on December 21, 2019 2020 Democratic presidential hopeful and former New York Mayor Michael Bloomberg speaks during an event to open a campaign office at Eastern Market in Detroit, Michigan. - They're flooding the airwaves with campaign ads targeting Donald Trump. They're paying for it with their own money. Billionaires Mike Bloomberg and Tom Steyer have invested hundreds of millions of dollars in their efforts to win the Democratic Party's presidential nomination. And so far, it seems like that strategy is working. (Photo by JEFF KOWALSKY / AFP)
JEFF KOWALSKY / AFP

Bivši gradonačelnik New Yorka Michael Bloombeg (na slici) ima neobičnu formulu za predizbore Demokratske stranke za koju vjeruje da će izbaciti Donalda Trumpa iz Bijele kuće

Michael Bloomberg, bivši republikanski gradonačelnik New Yorka kojeg časopis Forbes smatra 12. najbogatijim čovjekom na svijetu, i službeno se kvalificirao za sudjelovanje u debati kandidata Demokratske stranke koja će se danas održati u Las Vegasu, zbog čega bi se mogao naći na udaru brojnih kritičara iz stranačkih redova koji ga optužuju da pokušava kupiti nominaciju za predsjedničke izbore.

Zahvaljujući promjeni kriterija za sudjelovanje u debatama predizbora Demokratske stranke, prema kojima se participacija omogućava kandidatima čija se popularnost na nacionalnoj razini procjenjuje iznad 10 posto, tajni favorit američkih predizbora dobio je zeleno svjetlo da se u ključnoj fazi kampanje uključi u utrku i na pozornici pridruži aktualnim favoritima Bernieju Sandersu i Peteu Buttigiegu, ali i Elizabeth Warren, Joeu Bidenu i Amy Klobuchar.

Unatoč tome što je Bloomberg svoju kampanju lansirao prije samo tri mjeseca, daleko najkasnije od svojih protukandidata, samo dva tjedna prije Super Utorka uživa podršku čak 19 posto Amerikanaca. Tajna njegova uspjeha krije se u iznosu kojeg je investirao u svoju kampanju. U prvom tromjesečju utrke na svoju je kampanju potrošio više od 350 milijuna dolara, što je čak četiri puta više od iznosa kojeg je Elizabeth Warren uspjela sakupiti tijekom cijele svoje kampanje. S obzirom na to da predsjednička kampanja tek ulazi u svoju ključnu fazu, taj bi broj mogao početi vrtoglavo rasti. Po svemu sudeći, Bloomberg bi do kraja utrke na financiranje troškova vlastite kampanje mogao potrošiti čak milijardu dolara, što bi i dalje bila kap u moru troškova uspješnog biznismena čija se vrijednost procjenjuje na 60 milijardi dolara.

“Izmanevrirati, nadigrati i potrošiti najviše u 14 ključnih saveznih država” neslužbena je formula Bloombergova stožera koji broji čak 2.400 ljudi. Također, bivši gradonačelnik svoje suradnike plaća u prosjeku 75 posto više od svojih protukandidata, čime najniže rangirani članovi njegove kampanje mjesečno zarađuju i do 6.000 dolara. Plaćajući neviđene iznose za televizijske oglase lokalnih postaja Bloomberg toliko diže cijenu prostora u eteru, da svojim protukandidatima onemogućava korištenje oglasnog prostora. Jedan od ključnih razloga zašto Bloomberg toliko troši na kampanju jest i činjenica da je u utrku ušao najkasnije od kandidata, zbog čega je morao propustiti i izborne cikluse u saveznim državama koje prve alociraju svoje delegate: Iowi i New Hampshireu. Njegov je stožer procijenio da su ostali kandidati investirali puno vremena i novaca u prvu fazu predizbora, zbog čega su ih oni odlučili taktički nadmudriti fokusirajući se isključivo na tzv. Super Utorak. Mladi Demokrati također su fokus njegovoga stožera, a do njih kampanja pokušava doprijeti ciljanim oglasima na društvenim mrežama koji Bloomberga uspoređuju sa salatom od kelja: “Možda je bez okusa, ali je dobra za vas” stoji u reklami koju je medijski mogul i sam platio. Prema informacijama brojnih američkih medija, bivšeg je gradonačelnika na svojoj samrti podržala i holivudska legenda Kirk Douglas.

No, zašto Bloomberg misli da mu je pobjeda nadomak ruke? Zato što je točno tako i postao gradonačelnikom New Yorka 2001. godine, kada je u samo nekoliko mjeseci kampanje uspješno nadoknadio razliku od 40 posto u odnosu na svog protukandidata, čime je zagospodario najmnogoljudnijim gradom u SAD-u.