Europske politike raznolikosti: Kako kompanije koje djeluju u Hrvatskoj promiču rodnu ravnopravnost

Uz podršku Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj i Hrvatskog poslovnog savjeta (HR PSOR), održan je Forum Saveza za rodnu ravnopravnost. Savez je proizašao iz Povelje o raznolikosti Hrvatska, projekta Europske komisije, a temelji se na skupu načela koje potpisnici dobrovoljno prihvaćaju u svrhu promocije raznolikosti, nediskriminacije, uključivosti i jednakih mogućnosti na radnom mjestu, a nositelj projekta u Hrvatskoj je HR PSOR.
Forum Saveza za rodnu ravnopravnost

Ususret Međunarodnom danu žena, održan je Forum Saveza za rodnu ravnopravnost, godišnji događaj Saveza koji djeluje posljednjih godinu dana kao projekt Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj.

Kako bi potaknula muškarce da preuzmu aktivniju ulogu u odgoju djece, Ikea je uvela mjesec dana plaćenog dopusta za očeve nakon što se njihove partnerice vrate na posao, a Atlantic Grupa osmislila je program za umrežavanje žena u poslovnoj zajednici s ciljem poticanja njihove vidljivosti, ali i osjećaja ravnopravnosti. Inicijative su to koje su spomenute kompanije pokrenule kao jedne od prvih potpisnica Saveza za rodnu ravnopravnost.

Nakon Ikee i Atlantica te AstraZenece, Coca-Cole i Tele2 u Hrvatskoj, tvrtki koje su članice Saveza od ožujka prošle godine, danas su Savezu za rodnu ravnopravnost pristupili i Bisnode, Erste Bank, Hanza Media, Hauska & partner, IBM Hrvatska, Combis te Ilirija Biograd. Cilj Saveza je razmjena znanja i internih praksi za postizanje rodno ujednačenih radnih okruženja, jednakih plaća za isti rad i jednaku zastupljenost žena i muškaraca. Stoga svaka članica jednom godišnje mora odabrati i unutar godinu dana provesti jednu mjeru za poboljšanje položaja žena u svojoj kompaniji.

Da Savez za rodnu ravnopravnost doista i uspijeva ispuniti svoje ciljeve, jasno pokazuju mjere Atlantica i rekordni poslovni rezultati koje Lada Tedeschi Fiorio, članica uprave te grupacije, pripisuje ravnopravnosti u tvrtki.

- Ravnopravnost je osnovno ljudsko pravo koje mora biti u DNK svake kompanije i ona je temeljna vrijednost Atlantica - naglasila je Tedeschi Fiorio i dodala kako je u Atlanticu zaposleno 51 posto žena, a na rukovodećim pozicijama čak ih je i jedan posto više.

Bisnode, Erste banka, Hanza Media, Hauska & Partner, IBM Hrvatska i Ilirija Biograd nove su članice Saveza za rodnu ravnopravnost

Ikea je također postigla jednaku zastupljenost žena i muškaraca, kako u kompaniji tako i na upravljačkim pozicijama, a od ove godine, kao novu mjeru u sklopu svojeg članstva u Savezu, svim roditeljima koji su koristili roditeljski dopust omogućuje da prvih mjesec dana nakon povratka na radno mjesto rade samo pola radnog vremena, a bit će im plaćeno kao da su radili puno radno vrijeme, pohvalio se Nikolaos Migkianis, menadžer tržišta za Ikeu u Hrvatskoj.

Ipak, ono što se pokazalo kao poruka danas održanog foruma jest činjenica da rodna ravnopravnost nije samo žensko pitanje nego pitanje cijelog društva.

- Odgovornost da se ravnopravnost postigne leži i na ženama i na muškarcima, a potpuna rodna ravnopravnost postići će se kada rodni stereotipi budu odbačeni - istaknula je Diana Madunic, veleposlanica Kraljevine Švedske, koja je Savez koji sada čini 12 kompanija u Hrvatskoj prepoznala kao hvalevrijedan korak na pravom putu do jednakosti žena i muškaraca na tržištu rada.

- Važno je da se što više udruga i poslodavaca pridruži borbi za rodnu ravnopravnost, a ova inicijativa jako je bitna u tome - složila se Helena Štimac Radin, ravnateljica Vladina ureda za ravnopravnost spolova, koja poslodavce potpisnike vidi kao "pozitivan primjer prakse i korak prema boljoj budućnosti".

Hanza Media također je pristupila Savezu za rodnu ravnopravnost, a Izjavu o pristupanju potpisala je Ana Hanžeković, članica Uprave kompanije

No, u pohvalama je najglasnija bila Sabina Glasovac, predsjednica Saborskog odbora za ravnopravnost spolova, i jedna od samo 20 posto žena u Hrvatskom saboru.

- Odlučili ste na svojem primjeru pokazati kako se poštuje naša zemlja i naše društvo te konačno žene i muškarce kao jednake. Samo 15 posto žena članice su uprava kompanija, a njih 20 posto u nadzornim su odborima. U hrvatskom poduzetništvu i dalje dominiraju muškarci, koji su čak dva i pol puta aktivniji od žena. Usto, žene se u poduzetništvo najčešće uključuju iz nužde, a muškarci jer su skloni prepoznavanju prilika. Ova inicijativa iznimno je bitna jer pozitivnim primjerima pokazuje hrvatskom društvu, privatnom sektoru i zakonodavcima da se može i mora drugačije, a na nama je da od vas nešto naučimo i da ono pozitivno kopipejstamo i uvrstimo u zakone - zaključila je Glasovac.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 19:36