DIP objavio izvješće kampanje za euro izbore: SDP i Milan Bandić zloupotrebljavali javne resurse za vlastitu promidžbu

Autor:

  • Tea Trubić

26.08.2019.

Zagreb, 290319.
Trg svetog Marka.
Sabor nastavio sjednicu raspravom o zemljisnim knjigama.
Na fotografiji: Gordan Maras.
Foto: Damjan Tadic / CROPIX
Damjan Tadić / CROPIX

Zastupnik Gordan Maras sa spornim natpisom

Državno izborno povjerenstvo (DIP) je u izvješću objavljenom tri mjeseca nakon izbora za Europski parlament i formalno prepoznala zloupotrebu javnih resursa i povredu Zakona o financiranju izborne promidžbe.

Bandić Milan 365 Stranka rada i solidarnosti optužena je zbog korištenja gradskog proračuna za tisak i oglašavanje 175 jumbo plakata o 'uspjehu grada Zagreba' za potrebe vlastite promidžbe. Naime, tu je kampanju gradonačelnik, navodno, vodio usporedno s onom služebnom kampanjom vlastite liste, a promidžbeni su materijali bili osigurani iz sredstva gradskog proračuna.

No, s obzirom na to da je njegova lista osvojila manje od 5 posto glasova, Bandić najvjerojatnije neće snositi financijske posljedice jer nije prešao izborni prag.

Naime, prema Zakonu DIP donosi odluku o potpunom ili djelomičnom gubitku naknade troškova izborne promidžbe na koju pravo imaju liste koje su prešle izborni prag.

SDP će tako morati platiti 86.000 kuna zbog naljepnica na osobnom računalu koje je jedan od kandidata Goran Maras isticao u Hrvatskom saboru tijekom redovnih sjednica.

DIP je najavio da će tražiti i dodatnu dokumentaciju zbog sumnje da se HDZ oglašavao u tjedniku “Glas Grada”, pri kojem ne postoji evidencija da je oglas naručio izborni stožer vladajuće stranke. Amsterdamska koalicija, HNS i Ruža Tomašić propustili su navesti sve troškove medijskog oglašavanja, zbog čega će se provesti dodatna evidencija.

Prema izvješću DIP-a, izborne liste Blokirani i Mislav Kolakušić su za izbornu promidžbu koristili nedozvoljena novčana sredstva, osobito ona prikrivena oglašavanja na društvenim mrežama koja je DIP prepoznao kao jedan od vodećih problema transparentnog financiranja suvremene predizborne kampanje.