Komisija od Kine zahtjeva otvaranje tržišta europskim tvrtkama

Vytenis Andriukaitis, povjerenik Europske komisije za zdravlje i sigurnost hrane, novinaru Euractiva naglasio je da bi Kina trebala ispuniti obećanje dano Bruxellesu i otvoriti svoje tržište europskim poduzećima.
BC Foods natpis na sajmu China International Import Expo
 / REUTERS

Ovoga je tjedna u Šangaju održan prvi međunarodni sajam China International Import Expo, na kojem je posebna pažnja posvećena europskim prehrambenim proizvodima. Sajam je bio organiziran pod pokroviteljstvom kineskog predsjednika Xija Jinpinga, kao pokušaj produbljivanja međunarodnog poslovnog okruženja.

Andriukaitis, koji je na tom sajmu predstavljao delegaciju Europske komisije, uvjeren je da će ta mjera pospješiti prodaju europskih prehrambenih proizvoda na kineskom tržištu, koje broji više od milijardu potrošača.

Usprkos izazovima s kojima se svakodnevno suočava sve zatvorenije globalno tržište, ovakav susret europskim poduzećima nudi novu priliku za ulazak na kinesko tržište.

- Današnji sajam je najbolji primjer dokazivanja europskim tvrtkama da je vrijeme djelovanja 'sada' – rekao je litavski povjerenik novinaru Euractiva, naglasivši pritom da je imao priliku posjetiti štandove nekolicine europskih država na sajmu.

Posljednjih su godina europskih prehrambeni proizvodi posebno popularni na kineskom tržištu. Među njima, najviše su se istaknuli mliječni proizvodi, svinjetina i vino. Prema rezultatima ispitivanja navika kineskih potrošača, Kinezi su za europske proizvode spremni odvojiti 'jen više' zbog njihove sigurnosti i popularnosti.

Predstavnici europskih poduzeća i nekolicine trgovačkih udruženja, žalili su se povjereniku na 'tvrdi regulatorni okvir' koji im otežava poslovanje u Kini.

- Suočavaju se s različitim izazovima u praksi – potvrdio je povjerenik.

Podsjetimo, Kina je najveći uvozni partner Europske unije, ali i drugo najveće tržište na kojem EU plasira svoje proizvode. U prosjeku, dnevna vrijednost trgovinske razmjene između Kine i Europske unije je više od milijardu dolara. Upravo zato, europske se tvrtke žele pod svaku cijenu pozicionirati na kineskom tržištu.

Dogovor do kraja godine

Prema ključnim indikatorima, očekuje se da će trgovinska razmjena između Kine i Europske unije nastaviti rasti, osobito nakon što obje strane finaliziraju dogovor kojim će više od 100 proizvoda svake ugovorne strane dobiti geografsku oznaku porijekla. Bruxelles i Peking su prošle godine osmislili listu proizvoda koji će pronaći svoje mjesto na tom popisu. Iako je kineska vlada u posljednjem trenutku pokušala uvrstiti proizvode koji nisu prehrambene prirode na popis zaštićenih trgovinskih dobara, Europska komisija je to spriječila naglasivši da takvi proizvodi ne mogu biti zaštićeni u sklopu europske legislative.

Popis trenutno predviđa zaštitu poljske vodke, irskog viskija, španjolske šunke, škotskog lososa, grčkog feta sira, češkog piva i nekolicine vinskih sorti. Naime, Francuska, Italija, Španjolska, Grčka, Portugal i Njemačka, bit će države s najviše zaštićenih prehrambenih proizvoda.

Unatoč poteškoćama na koje su do sada naišli, europski državnici se i dalje nadaju da će do kraja godine uspjeti postići bilateralni trgovinski dogovor. Nakon što ugovor bude ratificiran, listi će se kroz četiri godine pridružiti još 200 proizvoda.

Štand Europske unije na kineskom sajmu uvoza bio je gotovo u potpunosti posvećen prehrambenim proizvodima, kako bi se svim raspoloživim sredstvima pospješila prodaja tih proizvoda na stranome tržištu. Naime, samo od 2016. godine, europske institucije i države članice su investirale više od 220 milijuna eura za potrebe promoviranja zajedničkih prehrambenih proizvoda na međunarodnom tržištu. Komisija očekuje da će se kroz sljedećih nekoliko mjeseci objaviti službeno izvješće u kojem će se procijeniti prve tri godine korištenja takvog instrumenta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 12:13