
Jedan od najuspješnijih američkih biznismena, čije se bogatstvo procjenjuje na čak 64 mlrd. dolara, svoju je kampanju započeo prije samo 3 mjeseca, zbog čega je morao preskočiti prvu fazu predizbora. Njegovo će se ime na glasačkim listićima Demokrata naći tek na “super utorak”, 3. ožujka, kada će 14 saveznih država istovremeno dijeliti 1,357 delegata: 34 posto broja potrebnog za nominaciju Demokratske stranke. Bloomberg je u utrku ušao s podrškom oko 4 posto. Samo tri mjeseca i više od 400 mil. dolara investiranog u oglašavanje kasnije, medijski mogul nalazi se na drugom mjestu s 19 posto. Upravo zato, protukandidati ga optužuju da pokušava kupiti nominaciju. Naime, Bloomberg je u prvoj fazi predizbora potrošio čak četiri puta više od ukupnih donacija Elizabeth Warren, a očekuje se da će taj iznos tek u ključnoj fazi početi vrtoglavo rasti. Njegov stožer vjeruje da bi Bloomberg do kraja kampanje samo na oglašavanje mogao potrošiti više od milijarde dolara što je trećina procjenjenog bogatstva Trumpa koji je 2016. u vlastitu kampanju investirao “samo” 65 mil. dolara. Cilj Bloombergova stožera vrlo je jasan: osvojiti najveći mogući broj delegata “super utorka”. Medijski mogul je u samo te države do sada investirao čak 150 milijuna dolara za televizijsko oglašavanje, čime je podigao cijenu prostora u eteru u nebesa te dobio kompetitivnu prednost u odnosu na ostale. Bloomberg smatra da će tako taktički nadmudriti svoje protukandidate i ponoviti uspjeh iz 2001., kada je sumanutim trošenjem na oglasni prostor u samo nekoliko tjedana nadoknadio razliku od 40 posto i zagospodario New Yorkom.
No, ovoga puta zanemaruje jednu ključnu činjenicu, a to je da se Amerikanci vole “zaljubiti” u svoje predsjedničke kandidate. Krilatica poput “Bloomberg je poput kelja; bezokusan, ali dobar za vas”, koju mogul neprestano koristi na društvenim mrežama, neće mobilizirati vojsku obožavatelja kakvu imaju Trump i Sanders. Pobjednik izbora u studenom bit će onaj kandidat za kojeg najveći broj građana usprskos vremenskim uvjetima i činjenici da je radni dan izađe na birališta i zaokruži njihovo ime. Za to je potrebna karizma koju je nemoguće kupiti novcem.
Komentari
0