Digitalni divovi su još jednom spašeni, EU nije postigla dogovor o digitalnom porezu
Dogovor o zajedničkom digitalnom porezu unutar Europske unije još je jednom doživio neuspjeh te je pomaknut s dnevnog reda na sastanku Europskog vijeća.
Aktivist prosvjeduje za uvođenje poreza na digitalne tvrtke s maskom Marka Zuckerberga Yves Herman / REUTERS
Europa koja se trudila postati globalni predvodnik u donošenju pravila za oporezivanje digitalnih tehnoloških giganata poput Facebooka, Googlea i Amazona nije uspjela postići jednoglasnost svih zemalja članica koja je potrebna za uvođenje poreza.
- To je razočaravajuće da se u Europi ne može postići jednaka baza u tom području – rekao je nezadovoljan odlukom austrijski ministar financija Hartwig Löger.
Građani EU i zemlje članice smatraju da tehnološki divovi, koji imaju podružnice u mnogim državama Europske unije, ne sudjeluju podjednako u plaćanju svog djela poreza posebice jer plaćaju manje od onoga što bi trebali s obzirom na svoju veliku tržišnu vrijednost.
Ubrzani rast digitalnih kompanija razotkrio je ključni problem međunarodnih poreznih pravila jer velike kompanije mogu knjižiti svoje profite u zemljama s najnižim porezima bez obzira na to gdje je njihovo sjedište. Iz tih razloga kompanije su odabrale zemlje s najnižim poreznim obvezama za svoje podružnice.
Irski ministar financija Paschal Donohoe je upozorio tijekom rasprave u Vijeću da nemogućnost uvođenja digitalnog poreza u EU može imati 'značajne posljedice' za druge dijelove naših gospodarstava, s obzirom na to da više nemamo sektor digitalne ekonomije,već je cjelokupno gospodarstvo postalo digitalizirano.
Zemlje koje su blokirale konsenzus za uspostavu digitalnog poreza u Europi su Irska, Danska, Švedska i Finska koje su ujedno jedne od najvećih proizvođača digitalnih usluga i mjesta koja imaju povoljne zakone za situiranje podružnica tehnoloških tvrtki unutar njihovog teritorija. One su odbile čak i blažu verziju poreza koje su predložile Francuska i Njemačka u prosincu, koji je uključivao poreze od tri posto samo na online oglašavanje. Njihov prijedlog nije bio u skladu s Komisijom koja je zahtijevala i naknadu za posredničke usluge (socijalne platforme i e-trgovinu) ili podatke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....