Facebook pooštrava pravila uoči europskih izbora, provjeravati će detaljno svakog oglašivača

Onaj tko neće imati provjerene informacije o svojem navedenom kontaktu, neće moći voditi kampanju vezanu za političke izbore za Europski parlament u svibnju, glasi odluka koju je donio tehnološki div Facebook.
CEO Facebooka Mark Zuckerberg
 Stephen Lam / REUTERS

Ponukan negativnim iskustvima nakon što je Rusija iskoristila društvenu platformu kako bi utjecala na ankete koje su omogućile američkom predsjednika Donalda Trumpa da dođe do vlasti, Facebook je odlučio zaštititi glasanje u 27 zemalja Europske unije 26. svibnja.

Novost je da će oglašivači morati dati provjerene i javne informacije i detalje o svojem kontaktu prije no što pokrenu političku kampanju na društvenoj mreži kako bi povećali svoju odgovornost u borbi protiv lažnih oglašivača.

Provjeravanje kontakta i ograničenja zahtijevat će i od oglašivača koji se bave 'političkim temama' dokaze o prebivalištu u zemlji iz kojih potječe kampanja te da svoje oglase pohranjuju u javnu bazu podataka sedam godina, zajedno s informacijama o svrsi kampanje, potrošnji i dohvatu.

Pravila će tražiti da oglašivači budu transparentni u dokazivanju svojih izvora financija. Taj zahtjev je u prošlosti pretrpio brojne kritike jer Facebook nije vršio detaljne provjere detalja koje su korisnici navodili na svojim profilnim stranicama.

- Vjerujemo da će veća transparentnost dovesti do povećane nadležnosti i odgovornosti tijekom vremena - ne samo za Facebook, već i za oglašivače - rekao je Richard Allan, voditelj globalnih rješenja na Facebooku, nadodavši da kompanije ulaže 'mnogo više u ljude i bolju tehnologiju kako bi proaktivno prepoznali zlouporabu'.

Sada će Facebook i dalje dopuštati korisnicima da navedu ono što žele kao izvor financiranja, ali će se zahtijevati barem telefonski broj ili adresa e-maila putem koje će zainteresirani moći kontaktirati oglašivača. Korisnici koji se oglašavaju u osobno ime će moći slobodno unositi podatke, a njihovo ime će biti objavljeno nakon provjere Facebooka.

Zahtjev nije retroaktivan što znači da kampanje koje su već registrirane mogu izbjeći pružanje dodatnih pojedinosti. To uključuje kampanje poput Mainstream Network koja je potrošila oko 250.000 funti na oglašavanje kako bi potakli korisnike Facebooka na podržavanje Brexita bez sporazuma ili britanska kampanja Future, grupa koja je potrošila više od 350.000 funti lobirajući za tvrdi Brexit od listopada.

Pravila će postati globalna

Pravila o transparentnosti oglasa - koja već postoje u Sjedinjenim Državama, Britaniji, Brazilu, Indiji, Ukrajini i Izraelu - bit će uvedena na globalnoj razini do konca lipnja, priopćila je tvrtka.

Restrikcije povezane s političkim oglašavanjem počet će se primjenjivati u 27 država članica Europske unije od petka, a provjere će postati obvezne sredinom travnja, prema navodima Facebooka.

Proces prijave kampanje na provjeru će ići brzo zahvaljujući širokoj upotrebi nacionalnih identifikacijskih kartica diljem kontinenta, što neće zahtijevati potrebu za slanjem fizičkog pisma za potvrdu prebivališta. Oglašivači će morati biti ovjereni odvojeno u svakoj zemlji EU u kojoj žele prikazivati ​oglase.

Ako korisnici prepoznaju oglas povezan s političkom kampanjom koji nije označen, dužni su ga prijaviti na Facebooku, objasnio je Allan. U tom slučaju će kompanija pregledati oglas i provjeriti krši li njihova pravila o političkom oglašavanju. Pokaže li se oglas lažnim, bit će automatski blokiran.

- Ove promjene neće u potpunosti spriječiti zlouporabu. Mi smo protiv pametnih, kreativnih i dobro financiranih protivnika koji mijenjaju svoju taktiku nakon što mi uočimo zlouporabu. Ali vjerujemo da će ove mjere pomoći u sprječavaju budućeg uplitanja u izbore putem Facebooka – zaključio je Allan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 06:40