Istraživanje EK

Borzan: "Čak 87 posto građana Hrvatske ne poznaje dobro svoja potrošačka prava"

Zastupnica u Europskom parlamentu osvrnula se na nove podatke Komisije o navikama potrošača u EU povodom Svjetskog dana njihovih prava
- Od početka pandemije građani osjetno učestalije kupuju putem internetske trgovine - objašnjava zastupnica Borzan
 Bauweraerts. Didier

- Tijekom pandemije koronavirusa došlo je do značajnih promjena u ponašanju europskih potrošača, a trend je osobito vidljiv u naglom povećanju internetske kupovine – objavila je zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan (SDP, S&D) povodom današnjeg Svjetskog dana prava potrošača.

Prema podacima najnovijeg istraživanja Europske komisije, na čije se zaključke hrvatska europarlamentarka i pozvala u svom priopćenju, čak 87 posto građana Republike Hrvatske ne poznaje dobro svoja potrošačka prava. Građani, naime, više vjeruju da će im trgovci pomoći riješiti problem, nego organi javne vlasti.

- Povjerenje naših građana u javne institucije vrlo je slabo. Savjetovališta i udruge naši su potrošači prepoznali kao saveznike, a s radom javnih službi koje bi im trebale biti na usluzi u prosjeku nemaju pozitivna iskustva – objašnjava Borzan, ističući kako je Hrvatska i u tom kontekstu na europskom dnu.

- Moj ured je svakodnevno zatrpan upitima građana o njihovim pravima, što ukazuje na frustraciju hrvatskih potrošača i njihovu potrebu da istjeraju pravdu. - poručila je, dodavši kako je istraživanje pokazalo i određene promjene u potrošnji naših građana. Naime, skoro polovica naših ljudi zabrinuta je oko plaćanja mjesečnih računa u kućanstvu, po čemu smo među najlošijima u EU. Štoviše, većina građana je zbog pandemije koronavirusa bila primorana i odgoditi veće izdatke.

Međutim, jedan potrošački trend na razini EU ulijeva i povjerenje u pozitivne promjene. Čak 76,5 posto građana kupovalo je proizvode koji su bolji za okoliš, unatoč tome što su možda i skuplji.

- To mi je osobito drago zato što u Europskom parlamentu radim na nizu prijedloga putem kojih potrošačima želim osigurati da kupljeni proizvodi traju dulje – zaključila je zastupnica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. svibanj 2024 23:11