Imigranti, putnici namjernici i Covid-19 u Italiji

Covid-19 i imigranti, dvije akutne talijanske krize, isprepliću se izazivajući političke raspre i nedoumice, dok se vladina većina ljulja oko dviju tema ekonomske sigurnosti: treba li uopće zaimati novac iz Evropskog mehanizma stabilnosti (ESM), dakle fonda za spašavanje država eurske zone u nevolji, ako to znači austro-holandsku kontrolu nad smjernicama talijanske ekonomske politike, te treba li nacionalizirati Autoceste za Italiju, sada privatizirane i u većinskom vlasništvu obitelji Benetton, radi njihove pogibeljne nebrige za održavanje autocestovne mreže u Italiji?
Iskrcavanje migranta na Siciliji
 Shahzad ABDUL / AFP

Dnevni broj novozaraženih koronavirusom SARS-CoV-2, koji izaziva covid 19, porastao je preko 200 (u nedjelju 234), što ponovo izaziva strah, svakako veći nego u Hrvatskoj koja se također približava zbiru od 200 novozaraženih dnevno, razmjerno 16-struko brojnijem, jer Italija ima 15,5 puta stanovnika više nego Hrvatska. Italija bi mogla ovih dana preći ukupan zbroj od 35.000 mrtvih od covida, i nimalo je ne tješi podatak da ih je na toj kobnoj ljestvici jučer premašio Pakistan, nakon Sjedinjenih Država, Brazila, te Ujedinjene Kraljevine, te da će ih ovih dana premašiti i Meksiko.

Talijanske vlasti su već zabranile ulazak u zemlju osobama koje su, izravno ili neizravno, pošle iz 13 zemalja, među kojima je i Bosna i Hercegovina. Više ih ne stavljaju ni u karantenu, nego ih odmah vraćaju, kako se jučer dogodilo jedanaestorim Peruancima prispjelima na Fiumicino iz Madrida. Iz tih država primaju samo talijanske državljane, kojima određuju prisilnu karantenu, jer se više ne uzdaju u samoizolaciju poslije prodora zaraženih Bengalaca iz Bangladeša.

Italija se premišlja hoće li na popis blokiranih zemalja staviti Pakistan i Indiju, ali se nećka uključiti najgoru, USA, jer se zdravstvenim razlozima suprotstavljaju geopolitički. Bi li Italija uopće smjela spriječiti ulazak američkim časnicima koji djeluju u NATO-vim bazama u Italiji i koji, po Washingtonskom sporazumu, ionako nisu pod jurisdikcijom Italije nego Sjedinjenih Država, bez obzira na to koje zločine eventualno počinili? I Italija je u tom pogledu u položaju ograničenog suvereniteta.

Tu se upliće i problem ilegalnih imigranata koji dolaze preko Turske. Odatle imaju dvije moguće rute: ili balkansku, preko Grčke, koja se koliko-toliko ne dâ, ni na egejskim otocima, ni u Trakiji, ili morsku, koja vodi s južnih, turističkih obala Male Azije ravno put talijanskog kopna, na primjer u Kalabriju. Tako se izbjegavaju otoci koji su ipak kakva-takva zapreka, a i Libija, za koju i u Aziji znaju da je mučilište, silovalište i pjačkalište, a nisu na nju prisiljeni, poput bjegunaca iz subsaharske crne Afrike.

Imigranti iz Pakistana putuju do Italije, preko Irana i Turske, u organizaciji raznih bandit-toursa, 6-12 mjeseci, i za to krstarenje plaćaju otprilike 7000 dolara po osobi. Bilo bi im jeftinije ukrcati se legalno na neki kruzer koji svraća u Aleksandriju, ili Jafu, ili Carigrad, sići s njega recimo u Veneziji, u razgledanje, pa zametnuti trag na putu do žuđene Njemačke.

Jučer su demonstracije mještana uzbunile Rocellu Ionicu, luku u Kalabriji kamo je prispio jedrenjak sa 70 Pakistanaca, od kojih 28 pozitivnih na covid-19, iako bez simptoma. Jole Santelli (Forza Italia), predsjednica Kalabrije, zahtijeva od rimske vlade da odmah riješi problem iskrcavanja u Kalabriji, inače će ih ona zabraniti. Među inim zahtijeva da karantena za ilegalne imigrante ne bude na kopnu nego na nekom brodu. S druge strane, u Rimu predviđaju da zaražene ilegalne imigrante smjeste u vojnim zdravstvenim objektima, ili na rimskom brežuljku Celiju, ili u Vojnom gradu Cecchignoli u Rimskom polju. Obje te strukture već su korištene za liječenje od covida, s veoma uspješnim rezultatom: svi izliječeni, nitko mrtav.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 03:21