Novim pravilima poboljšat će se radni uvjeti vozača, uvesti posebna pravila o upućivanju vozača u međunarodnom prijevozu te ažurirati odredbe o pristupu tržištu prijevoza tereta. Usto će se povećati učinkovitost provedbe tih novih pravila. Predsjedništvo Vijeća i Europski parlament postigli su privremeni dogovor 11. prosinca 2019. Odbor stalnih predstavnika Vijeća potvrdio je dogovoreni tekst 20. prosinca 2019., a Vijeće je politički dogovor potvrdilo 20. veljače 2020. Nova pravila osmišljena su kako bi se osigurala ravnoteža između poboljšanih radnih i socijalnih uvjeta za vozače i slobode prijevoznika da pružaju prekogranične usluge, a njima će se doprinijeti i sigurnosti na cestama. Osim toga, njima će se za sektor osigurati jasnoća u pogledu dosad nejasnih odredaba i okončati njihova neravnomjerna primjena među državama članicama. Paket se sastoji od uredbe o pristupu tržištu cestovnog prijevoza tereta i djelatnosti prijevoznika u cestovnom prijevozu tereta ili prijevoznika putnika u cestovnom prijevozu putnika, uredbe o maksimalnom radnom vremenu i minimalnom vremenu odmora za vozače i pozicioniranju s pomoću tahografa te direktive kojom se revidiraju zahtjevi za provedbu i utvrđuju pravila o upućivanju vozača. Daljnji koraciDanašnjim glasovanjem pisanim postupkom Vijeće je donijelo svoje stajalište u prvom čitanju. Pravne akte sada treba donijeti Europski parlament u drugom čitanju, a zatim će biti objavljeni u Službenom listu. Dvije uredbe stupit će na snagu 20 dana nakon objave, a direktiva dan nakon objave.
|
Paket za mobilnost: Vijeće donijelo reformu pravila za vozače kamiona
Vijeće je u utorak donijelo opsežnu reformu sektora cestovnog prometa EU-a, poznatu kao paket za mobilnost.
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?